Jumaat, 22 Februari 2013

satu hari ..


Assalamualaikum , haii :)

Apa hajat korang yang belum tercapai ? maksud aku macam apa yang korang nak buat tak dapat lagi . okey macam aku , aku teringin nak masuk penjara . huh jangan salah faham , I mean masuk untuk tengok keadaan banduan2  dalam uh . tak semua yang berada dalam uh bersalah . ada yang kene fitnah , tak melakukan kesalahan , tapi tak mampu melawan tanpa bukti yang kukuh . haihhh apa lah perasaan dieorang kan . yang aku pelik , kenapa lah orang yang dah pernah rasa kehidupan dalam uh tak serik2 . adakah kehidupan di sana indah sehingga kan mereka tidak serik . ya Allah ,, apa lah yang ada dalam kepala otak dieorang nih .. hmm sumpah teringin sangat . entah bila lah nak dapat kan ,, rasanya memang tak dapat . selain uh aku teringin nak pergi rumah orang2 tua , huh memang teringin sangat lah . dengar cerita dieorang , mesti best kann .. layan kerenah dieorang , mesti macam2 ragam . tu bila2 masa je kot boleh , tapi belum ada mase lagi . ade lagi lahh , aku nak pergi rumah anak yatim , huh nih paling tak sabar . aku nak tahu apa perasaan dieorang at rumah uh . memang teringin sangat . tapi siapa lah aku nak lakukan semua uh kan , hanya mampu merancang jee . insyaAllah kalau diizinkan mesti satu hari aku akan dapat tunaikan hajat aku uh . okeyy dah habis cite pasal hajat . letih sangat hari nih . tadi pagi pergi bawa atok aku pergi hospital , ade chekup . adehh sampai jee kerusi roda take , so kene lah tunggu dalam 15minit macam uh lah baru dapat kerusi roda . lepas tu pergi lah klinik pakar , then tunggu giliran , nasib baik tak lama . sementara tunggu uh , dekat belakang aku ade dua orang banduan n polis yang mengawal dieorang , haihh mulut aku nih teringin sangat nak berbual an dieorang , tapi tengok muka menakutkan pulak . so abaikan je niat uh ye faten . haha , farish je yang dok bermain ngan abang polis uh . tak lama sangat lah tunggu giliran , so samapi lah turn atok chek tekanan darah . okeyy tekanan darah atok sangat tinggi . bacaan nye 220/100 . bapak tinggi lah wehh . tekejut aku -,- so atok dibawa ke bilik kecemasan untuk direhatkan . haiya ! dalam kepala otak aku dah macam2 terfikir nih , n mulut aku tak putus2 doa , hope tak kene tahan ward . aduhh lama kot , tunggu. 2 jam lebih gitu .. sakit pulak hati nih , bukan nak bagitaw masa kesemasa keadaan atok aku . ade makcik sorang keluar cakap ade orang tua nangis at dalm sebab lapar . aik takan lah atok kan , untuk memastikan nye dengan selamba aku masuk jee .. ternyata orang lain , nasib baik . . atok cool je tengah rehat .. amboi2 , sedapje die baring di katil yang empuk uh , aku kat luar risau macam apa . haihh , sayang punye pasal sabar jelaa . so after nih kene jaga lah pemakanan atok , sebab 27 nih jumpe dokter pulak . kang law tekanan darah tinggi lagi , mati aku kene marah dengan dokter uh . hampeh -,- benggong nye dokter , tekanan darah naik bukan sebab ubat okeyy , kadang2 penat an takut pun tekanan  darah boleh naik . macam bagus jee . haihh selagi belum setel dengan hospital nih , tak senang hati aku . malas nak menghadap pengawal2 yang sombong , bongkak n belagak bagus uh . cukup lah mase uh bergaduh dengan dieorang . dah muak nak termuntah2 tengok cara dieorang . puihhhh :/ eh eh lupa pulak , tadi ad kes yang mengugat naluri keibuan aku . ya Allah , selalu dengar n tengok dekat tv je orang buang bayi . tadi ade dua orang polis bawak bayi yang baru lahir dua hari . sayang nye tak dapt tengok pun baby uh .. dengar cite makcik uh , baby uh ade orang jumpe dalam kain batik , tengah2 panas pas uh badan nye di hurung semut yang banyak , nasib baik lah kan orang jumpe awal . alhamdllah baby nye still bernyawa . ya Allah , kenapa lah bukan aku yang jumpa . apa lah perasaan orang yang buang bayi tu kan skunk . mesti dia tengah happy sebab masalah dia dah selesai dengan buang bayi uh . itu darah daging dia sendiri , bayi yang dilahirkan . kenapa lah dia sanggup buang , kenapa dia tak buang  masa dlam perut lagi , at least bayi uh belum bernyawa , kesiann L L hmm harap orang uh akan dapat balasan yang lebih teruk daripada uh . okeyy lah rasa nye cukup untuk kali nih  , Assalamualaikim :L

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

heyy .. thanks couse bace blog saya ! sila la coment yew :)