Jumaat, 1 Februari 2013

dugaan ALLAH


In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful
Assalamualaikum .

Kenapa dengan aku ? Kenapa aku macam tak betul nih . macam tak boleh terima sesuatu . tapi aku takde masalah rasanya yang terlalu buat aku pening dengan serabot nih .  hmmm , kalau lah aku taw apa yang harus aku buat , mungkin semua nih tak jadi . salah aku ke ? aku bukan nak jadi macam nih tapi kenapa jadi jugak . rasa tak tertanggung dengan dugaan yang baru neh . walaupown aku bukan sesiapa tapi aku rasa apa yang patut aku rasa . Ya Allah , kuatkan lah semangat untuk hadapi semua neh . sesungguhnya apa yang berlaku adalah kehendak MU . untuk mereka , hadapi semua nie dengan tenang dan sabar . setiap dugaan yang Allah beri , takan melebihi kemampuan kita sebagai hambaNYA … walaupun semua yang berlaku tanpa kita duga , pasti ada hikmah disebalik semua nieh . harap kita Nampak baik buruknye . Manusia mana yang tak pernah buat kesilapan ? setiap kesilapan akan ada keinsafan . anggap je nie semua dugaan dan ujian untuk kita kuat dan selalu ingat yang Allah sentiasa ada samada kita susah atau senang . apa pun taggungjawab sebagai ibu bapa telah diselesaikan dengan baik . skunk semua dah berubah , mugkin apa dirasa sebelum ini takan dirasa selepasa nie . apa je halangan kene kuat . jangan terlalu beremosi . kene sentiasa ingat yang kesilapan lepas jangan diulangi .apa je yang dilakukan kene ingat , sebab kene jaga banyak hati sekarang . maruah takan hilang sekali , mugkin akan berkali2 kalau kita tak pernah nak menginsafi diri sendiri . so harap apa yang berlaku boleh buat kita jadi lebih matang dan berhati-hati . Biar miskin dengan harta , tapi maruah keluarga adalah harta yang paling penting . bukan nak berlagak seolah2 aku nie yang terbaik , tapi apa yang diluahkan adalah ikhlas dari hati ini . sebab semua adalah penting dalam hidup aku . apa pun , sebagai keluarga , kita kene saling bagi sokongan , jangan pentingkan diri sendiri . harap semua nie akan selesai dengan cepat dan selamat . pada mereka yang tahu menyalahkan dan asyik nak mengata jew uh , lebih baik slow kan lah tabiat buruk kau uh sebab tak kemana . ingat , masing2 ada family , so jaga sendiri2 sudah .

kbhaii :)
salam -,-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

heyy .. thanks couse bace blog saya ! sila la coment yew :)